
Strategije razvoja izobraževanja
Stopnja: 2
Ure predavanj:30
Ure seminarjev:30
Ure vaj:0
ECTS točke:5
Nosilec/izvajalec: izr. prof. dr. Skubic Ermenc Klara
Vsebina
Uvod v predmet
Epistemološka in metodološka zasnova predmeta: razvoj in sodobni pristopi
Družbeni trendi, ki v globalni družbi sooblikujejo izobraževanje in ustvarjajo nov kontekst primerjalnega in mednarodnega raziskovanja
Raziskovanje izobraževanja v primerjalnem in mednarodnem kontekstu
Globalizacija in evropeizacija izobraževanja
Pogledi na globalizacijo in vpliv globalizacije na izobraževanje
Globalni trendi v izobraževanju
Vloga mednarodnih organizacij pri oblikovanju globalnem politike izobraževanja
Evropeizacija izobraževanja: Evropski izobraževalni prostor in evropska izobraževalna politika
Mehanizmi prenosa in potovanja politik v izobraževanju – analiza primerov
Transfer izobraževalnih politik: vloga izobraževanja, osredotočenega na rezultate; pomen avtonomije, decentralizacije, odgovornosti in kakovosti v sodobnem izobraževanju
Koncept svetovno uporabnega znanja: pojem in pomen kompetenc v izobraževanju in raziskava PISA; Skupni evropski jezikovni okvir (SEJO)
Razvoj skupnih političnih orodij: od Lizbonske strategije do evropskega območja izobraževanja; Evropsko in Slovensko ogrodje kvalifikacij
Homogenizacija evropskih politik: bolonjski proces in njegovi učinki; kopenhagenski proces in torinski proces
Alternative in upor: decentralizacija: projekt Porto Alegre vs. Čile; odgovornost: Finska vs. Švedska; javno vs. zasebno: Ontario, Kanada vs. New Orleans, ZDA in izobraževanje v senci